Wednesday, 16 October 2013

MY STORY

                                      WELCOME TO MAK WAN MEE SUP MELAYU CHAMPA

Assalamualakum semua.. dah lame dh xupdate blog.. alhamdullilah masih lagi diberikan kesempatan untuk hidup di atas dunia ini... nampak x yg kat atas tu ... sy nak memperkenalkan mee sup melayu champa original dari kemboja..xkan dpt kat mane2 lagi yg sedap selain dari mee sup mak wan nie.. bukan ckp besar tau.. kedai kami sekarang beroperasi di JALAN BATU 5,BERSEBELAHAN SHELL,DI FOODCOURT XZONE FUTSAL DUNGUN TERENGGANU.. so for those yg rase nak mencuba makanan baru nie.. silalah datang.. or boleh HUBUNGI KAMI 0179208526/0179374675 untuk sebarang pertanyaan :) .. okey nk bg penerangan sikit tentang mee sup champa nie.. cara buat sup nie xsame mcm orng melayu kite tau.. die xtumis..just rebus jer.. xguna sup bunjut dan sebagainye tg ade kat dalam mesup melayu kite tulaa... cara masakn yg berlainan ni la yg membuatkan mesup nie jd lain dri yg lain...hehehehe .... daging yg dihiris nipis ,lembut.. xkeras mcm kebanyakan sup yg ade.. dan specialnya anda seua boleh tambah rase yg macam mane anda semua nak... kite ade sos ikan,kicap manis,lada hitam,limau nipis dan lada.. tu jer..simple tp menyengat.. CUBA LAH.. xrugi.. seriuos !!! tu jelaa...

Tuesday, 6 August 2013

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

ASSALAMUALAIKUM WBT TODAY IS 060813 MEANS ANOTHER 1DAY LEFT FOR UMAAH ISLAM TO FINISH THEIR FASTING. . . ALHAMDULLILAH SYUKUR PADA ALLAH KERANA MASIH DIBERI NIKMAT HIDUP DIDUNIA YG SEMENTARA NIE. . . SEMPENA KEHADIRAN SYAWAL XLAMA LG. . SY INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN. . . TP JGN DILUPA PD YG XMAMPU. . . KEPADA SIKEKASIH HATI YG MENGALAMI KEBAKARAN RUMAH TEMPOH HARI,SEMOGA AKAN SENTIASA TABAH MENJALANI KEHIDUPAN,SY AKAN SENTIASA DICICI. . . ITU SHJ. . . ASSALAMUALAIKU WBT. . . .

Friday, 4 January 2013

HAPPY 1st YEAR OF OUY ANNIVERSARY 05/01/2013

ABDUL KADIR MOHAMAD & SITI NOOR NATASHA MOHD DIN
ALHAMDULLILAH SYUKUR KEPADA ALLAH SWT KERANA MENGURNIAKAN CINTA DAN KASIH SAYANG ANTARA KAMI... DAN SYUKUR JUGA KERANA KAMI MASIH DIBERIKAN KEKUTAN UNTUK TERUS MENJALINKAN HUBUNGAN YANG CUKUP INDAH KURNIAAN YANG TIDAK TERNILAI DARI YANG MAHA PENCIPTA.... SEMOGA HUBUNGAN DAN IKATAN YANG TERJALIN INI AKAN TERUS DIBERKATI DAN DIRESTUI OLEH KEDUA ORNG TUA KAMI DAN AKAN BERKEKALAN SEHINGGA KE JINJANG PELAMIN DAN SETERUSNYA KE SYURGA MU YA RABBI.... YA RAHMAN KAU SATUKANLAH HATI KAMI SEKIRANYA INI ADALAH JODOH KETENTUANMU... AMIN YA RABBAL ALAMIN...
ABDUL KADIR MOHAMAD..... SY SAYANG DAN CINTAKAN AWAK...AWAK BUKAN YANG PERTAMA YANG HADIR DALAM HIDUP SY..TP SY BERDOA AWAK ADALAH YANG TERAKHIR DALAM HIDUP SAYA...DAN AWAK ADLAH YANG HALAL BAGI SY... SEMOGA AWAK INSAN SOLEH YANG MMPU MENDIDIK DAN MEMBIMBING SAYA KE SYURGA ALLAH SWT.....
MAAFKAN SAYANG DIATAS SEGALA KESILAPAN DAN KEKASRAN SELAMA KITA BERSAMA... KENANGAN YANG CUKUP INDAH YANG XPERNAH SAYANG RASAI... DAN TERIME KASIH PADA IBU AWAK YANG TERCINTA KERANA MENERIMA SY SEADANYA DAN MENGANGGAP SY SPERTI ANAK SENDIRI... DAN HALALKAN SEMUA MAKAN DAN MINUM SELAMA SYG BERADA BERSAMA AWAK... YOUR FAMILY IS MY FAMILY FOREVER AFTER....SEKIAN SALAM SAYANG...

Friday, 30 November 2012

CERITERA CINTA VESPARADOS

ASSALAMULAIKUM.............
SALAM MAALHIJRAH SEMUA... azam sempena tahun baru islam nie ialah sy nk menjadi yang lebih baik dari sebelumnye... well kite manusia biasa yang xpernah lari dari buat kesilapan kan... yg penting kite blaja dri kesilapan tu.. skrg nie sy masih lagi bergelar pelajar dalam bidang confectionary and bakery di AKADEMI KULINARI TERENGGANU... BESTTTTT gier belaja kt sane eventhough stress tp think positive is always the best part... nie antara kawan2 aku ;;;;;;
yang pakai baju CHEF tu cikgu ayudella... so sweet..baik giler kot... hehehe yang lain tu semua rakan seperjuangan sy la.... SESAPE YANG NAK BELAJAR DALAM BIDANG NIE BOLE HUBUNGI 01114949660-TASHA.... UNTUK KETERANGAN LAAANJUTTTT... HUHU.. NIE LAIN PLAK CERITANYA...... CINTA SI VESPARADOS Bermula dgn xsuka pade skuter manual/besi buruk nie atau lebih dikenali sbg VESPA,aku skunk dh jd peminat vespa gara-gara si dia nie.. hehehe sebab tu la aku namakan CINTA SI VESPARADOS.... okey ape vespa... comel dan RARE lah katakan... terima kasih pada ALLAH SWT sebab mempertemukan kami...
AKU SAYANG KAMUUU ABDUL KADIR....SEKIANNN!!! SEE YA NEXT TIME... BY : TASHA

Wednesday, 13 June 2012

AKU ADE,KAU ADE??????

assalamualaikum wbt............. lama xjenguk blog aku nie.....busy!!!! huh apela sgt an..werk!!!! hahaha nmpak x pic kt tepi <<<<<<<<<< tu??? comel &hensem...bla bla bla.... dah masuk 6 bulan dah dgn dye since 1st time aku post pasal dye an...... insyaallah semoga berkekalan!! amin ya rabbalallamin.. WHAT DOESNT KILL YOU MAKES U STRONGER!!!!! hurmmm aku suka kata2 nie,btol la tu.. woot woot woot!!! xder ape pon sbnrnye nk bgthu kt cnie...just my new history in my life this 2012... aku bru jer lepas operation last 5th june ari tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu............ alhamdullilah semua OKEY!!!... XYAH THU LA SBB APE KAN... DEYY DEY and VESPA.. memg xley nk lai dah.smpai aku pon dh sangkut dgn VESPA.. xkenal maka xcinta.. aku SETUJU!!!!!!! SEMOGA AKU DAN DEYY AKAN SENIASA BERADA DIBAWAH LINDUNGAN RAHMAT ALLAH SWT DAN SENTIASA DIBERIKAN KEKUATAN UNTUK MENGHADAPI DUGAAN!!! yeah,peoples makes mistakes....so do i,xsabar rasenye nk ade rumahtangga sendri,semoga allah tetapkan segalanya yg terbaik untuk aku.... nnti uploaadddd pic kawin lak...hakhakhakhakhak...insyaalllah........ mngada2 tol minah senget nie kan ??? kau ade??? xderrrrrrr........ deyy, i love u so much.. muahhhhhhhhh..... semoga hubungan kite akan kekal hingga akhir hayat..amin!!!!! aku sayang kau!!!!

Thursday, 5 January 2012

LOVE STORY !!!




my love story began with...

hehehehe..mls lah plak nk story telling nie...pendek jela oke...
bermula dgn kau aku...lame2 bole jd awak saya then syg2 plak kan...
cmtu lah sy pon....tp dye panggil saya bukan cmtu...die pnggil sy RIMA AKOR sbb rmbut sy...
jahat kan dye tu...sape lh agak nye..tgok lah relationship sy ngan sape..hehehe...tp dye lg syg VESPA dye...slalu ckp psl vespa dye yg nk kene humban dlm sungai xlame lg oleh spe lg kalau bukan SAYA !!hahaha..ni lg jahat....oke lah...fair la kan..sy plak pngil dye singe belang,tam beruk,singe robek,ape lg erk..ntah ler...tp dye x mrah pon sbb dye thu sy gurau jer..yg pnting sy bhgia ngan dye skunk nie...ermm..dye pon tinggal dekat terengganu gak..ala dekat jela ngan sy..oke lah tu kan...muahahaha>_<....suke lak...dye baik..xhensem(hahahaha)mls nk puji nnti orng ckp ape plak....B jgn terasa lak....sy tnyer dye''SEJAK BILE KAU SYG AKU''?dye ckp"lame dh kau jer yg xthu,serius"...klakar kan sblm couple dye suruh hantar boarng dulu...hehehe...dh hntar pon and LULUS !!! jyeahhh happy nyr...mcm mntak keje lak kan...(gurauan shja)dye ckp dye penyelia kalau x hntar borang pon dh lulus...hahaha...bajet lbey mamat nie...sumpah dye seorng yg kelakar...xprnh pon rase marah bile ngan dye...tp kalau dye cite pasal vespa dye tu rase nk jer g bakor...xdela sje jer ckp..xkn dgn vespa pon nk jeles kot...kene fhm tu minat dye..terime jela...nk bt cmner lg...tp xpela...xkenal maka xcinta..hahaha..(setan)and now i wanna tell the important part of all.....


on 4th JANUARY 2012

dye text :"sy ABDUL KADIR MUHAMAD serius bercinta dgn SITINOORNATASHA a.k.a rima akor yg comel
adakah rima akor pon sanggup mcm tu gak????


and i said "YES I DO "....so sweets but the way he proposed me kind of weird..but he's the only one that ever done this weird thing in my life...and i promise that i'll always love and take care of him...but promises is like a mirror..it easy to be broken....but i hope it would never happen in our relationship...PEACE !


alololo so sweets like a candys...hahaha...LOL!!!and the main thing is I'M NOT SINGLE this year..hope will last forever...yup..it just began and my hope is to have a happy ending for sure..bole kan sayang..(INSYALLAH) think positive....jyeahh....

this is my BIG APPLE TREE DREAM :marriage !!!!

hahahaha...jgn la gelak...okeyh....seriously nie...xnmpak ker...bukan stakat sweets dh tp bole bawa bhgia...eleh khayalan semata-mata....xpela..ade jdoh ade lah..xder...serah pada ALLAH jela...nak yg nie gak....
HAHAHAH..yela xkan xnk kot...comel tu kan...bole x sayang???
oke lah....dh start mngade2...xnk lah pnjg2..chill out smue..thnks sbb sudi bace blog sy yg kucar-kacir nie..xpandai lah....last of all nk ckp I WILL ALWAYS LOVE HIM as long as i can...peace ! kbai ! assalamualaikum !!!

SINCERELY : NATASHA

falling in LOVE again

hye....assalamualaikum ....

hehehehe...tgah happy nie sbb biaselah kan tgh mabuk cinta....
werk !!! geli plak dgr...hurmm..so sweets kan bile jtuh cinta nie...
melalui muka buku plak tu....hope dye akan jd last person that i'm going to be with forever(insyaallah) doa lah oke...nnti kalo ade knduri bole ajak..cehhh cpt nye berangan kan..!
xdela sje jer...main2..semoga hubungan sy n dye akn DIBERKATI oleh ALLAH SWT...amin....and hope dye bole terima diri sha seadanya...insyaallah...moga dye btol2 ikhlas mnyanyangi diri sy...
zaman skunk nie susah tao nk dpt laki2 yg btol2 bole trime kite yg xsempurna nie...oke lah...
nak thu yg selanjutnya bace post yg seterusnye..PEACE !!!

Saturday, 31 December 2011


Happy New Year Wishes to allof my friends and enemys !!!
hye sebelum tu nk intro diri dulu ntuk 2012 nie.....
HYE MY NAME TASHA(NUTT MITCHIMOO'S) 19Y/O THIS YEAR....WAS BORN AT SABAH
CURRENTLY STAY AT DUNGUN,TERENGGANU.....AND DONT MESS UP WITH ME !!! CHILL !!
from REDSOX BOSTON family group in FACEBOOK !!!!!thnks ! peace !
jyeahhhh 2012 the time to forget every bad memory of the past year and start your life afresh. So, get up and hug a friend with whom you had a fight lately, get up and hug you parents and promise them you will not hurt them anymore, give a self hug and promise to yourself that come what may you would remain truthful to yourself, hug a poor kid and tell her that she is not alone, Help the needy and abolish the greedy from your life. So, just forget all your grudges and send these wonderful new year wishes to your loved ones. Cheers to 2012!! wishing all my dear friends and their dear friends a year of peace, happiness and joy..hehehe....at last 2012 has arrived....and we cannot change the PAST but you can make YOUR PRESENT full of JOY by learning from your mistakes done in PAST right??jyeahhh of course lah...<3......
oke lah mls nk taip memanjang sgt lah....hehehehe...penat.....kene perah otak lg...waaaaaaaaaaaa
oke last of all HAPPY NEW YEAR !!!! aku syg korang semua....muahahahahaha...

Friday, 30 December 2011

MY FAMILY GROUP REDSOX BOSTON !!


HYE KORANG....SAYANG KORANG SEMUA TAU.....BEST SGT DPT KNL NGAN KORANG2
HEHEHE...oke lah....aku intro skali lg oke...name aku tasha 19(2012) from sabah but currently
stay kt terengganu...oke....hehehe !!!
sush nk lepak ngan korang semua sbb jauh...bkn xnk..tp ade halangan....aku bole byg msti best lao dpt hang out ngan korang semua...hahahaha...xpe2 next time will be....
aku nie plik sikit...kuat sentap au..mnje..but aku friendly..jgn risau...muah !!!!
to yann ibza aku wish happy birthday bro...syg ko gak wlaopun kt fb jer kte knl...
hafiz rahim lak..hottest and nice guy aku prnh kenal...hope dpt kwn ngan ko smpai bile2...
mel jofri..jge hafiz elok2...hahahaha.....mad nor XI...ko cool bro...sempoii...aku suke...sng bwa bncang...aiman pocoyo ko tegas but aku suke cre ko....muhd amin..adik lg but ko pndai nk pimpin group nie.....aku suke cre ko gak....iman suansa sorry lao slh ejaa....ko pon cool.sempoi..terbaek ah....hehehe....syg ko !!!and semua2 lah....crew2 RB yg aku xleyh nk sebut sorang2.....sorry kn nnti sentap lak lai aku xsebut...hehehehe...peace yaww !!!
AKU SYG KORANG SEMUA !!!!!!!.....BYE!!! HAPPY NEW YEAR 2012 !!!!!
HOPE GROUP NIE AKN LG HAPPY AND HAPPY FOREVER !!!!!


SINCERELY : NATASHA !!!!

jyeahhhhh NEW YEAR 2012

another 1days and a half to a new year 2012
cant wait this damn momment.....wohoo !!!
and semua REDSOC CREW hang same2..overnight !
aku xley join korang doe...SORRY !!!
xpela kan...nnti aku ade suprise bt korang semua kt sane nnti...
just wait and see...
deyy dey ajak aku celeb kt KL tp xley join sbb esok tu ade hal..
sorry bro....bkn sombong tp tu ah....ko fhm kan.... THNKS <3
Mybe next year kot..insyaallah !!! aku hang ngan ko....
hahaha.....kkg kite g jalan2 kt pahang oke...ko blnjer...
cm ko ckp lah bro semalam....wut2....happy nyer aku....
errmmmm ^^...lg satu aku bru jer seriously broke up dgn rusydee izzat...
sorry syg coz i had to do this....SORRRRYYYY again !!!!
btw we cn still be friend kan??? jyeahh right !!!!! love u still my dear izzat <3 !
hope lpas nie aku akn jmpa MR.PERFECT aku mcm yg syed sahab ckp....THNKS BRO sbb
ko byk bg nasihat kt aku even ko sndri pon xbtol....hehehe jht tol aku...
btw nice to know u !! peace !...
one more things.... i will be at the hostel another 2 days....
will miss u all my friends...love u for sure....and all the REDSOX BOSTON CREW !!
till we meet again next year 2012....and before its too late....
i just wanna wish HAPPY NEW YEAR 2012...!!!!...
THATS ALL..MUAH..<3....
ASSALAMUALAIKUM W.B.T


SINCERELY : NATASHA

Monday, 26 December 2011

for today only...today oke...not yesterday!

hye...
assalamualaikum....
bt semua...i'm from REDSOX FAMILY...
jyeahh peace yaww !!!
perghh giler arh fb aku skunk nie penuh ngan redsox jer..
love all the crew and the admin too..
well hope one day aku ley join korang lepak an??
hehehehe..gatal nor......gatal aku nie xder mkner nye....
well...such a horrible day....arghh..xder lah sgt...
wohoo ! 5 days to new year 2012...giler beb aku dh xsesabaar nie....
xthu nk celeb kt ner.....umah jer kot...in front of lptop..
oke la tu kan...nnti lao celeb kt luar...teruk dooe.....get it wht i mean ??
forget it jela lao xfhm..mls nk jelaskan....dak2 skunk nie tut !
mls arr nk ckp ...errrr -__- !hahahaha..comel an muke cmtu..
aku lg comel kot...cam siput sedut...hehehe....
masak lemak sedap wooo...............lapar lak dibuatnye...
jyeahhh....love u too...ha??sape..YOU la...sappe lagi....
what u dont love me????thats fine larr.....i love myself doe..
mengarut dh aku nie...well nk tell u all something...act
aku nie sempoi jer...simple giler...suke everything yg lain dri yg biase
like to try something new...ah'ha jgn fkir lain lak...hehehe....nnti korng kenal la aku
kan??aku ni HAPPY-GO-LUCKY....open minded...lao mncarut ckt2 tu bg aku normal
xder pela sgt..just for fun...just sesape yg xley nk masuk ngan aku...ckp jela an
tegur la lao aku bt salah..bkn nye sush..lg elok lao tgur....nie bt makan dalam jer an.....
wohoo.PANAS lak !!!oke lah.....thats all...love au all...muah...do read do follow !

sincerely : NATASHA MITCHIMOO'S

Saturday, 24 December 2011

Hello December...hello sunday..hello friends !

hye..
assalamualaikum w.b.t
wah2...love all the redsox boston crew...
ermm....act aku mls jer nk update blog ngek aq nie tp kne bt gak...
hahahaha...aku kn sengal !!xknl lg ker ?? TASHA kot...
well3x...what to say and what to do now....just wait for january and i'll be in the hostel
wohoooooooo!!xthu nk ckp aq happy ker x..sme jer..
but aku happy sbb aku nk smbg study blik...doakan aku brjaya au !!weeeee
thnks !!ohh btw to all christian just wanna say MERRY CHRISTMAS !!!
GOD BLESS ALL OF YOU !
HAHAHAHA....aq happy jer smlm sbb ade orng tlg nyanyi kan ntuk aku..thnks to IKHWAN..
ikhwan jela kan..xyah nk sbut nme pnjang dye lak..dye tu pemalu..hahahaha....and he's kind a cute boy..
werkk!!!bajet jer aku nie..dah2 xyah nk merapu.....dh smpai cnie korang bce..ape kata abis kan jer trus..
oke lah...mls arr nk citer pnjang lebar nie...ckit2 suda...pa ceroh arr ork nok citer laker !
last but not least LOVE U ALL ...

sincerely : natasha